tisdag 10 januari 2012

Boktips: Festliga tårtor

För dig som tycker om att göra tårtor eller som är nyfiken på att testa på det här med att göra tårtor så kan jag rekommendera den här boken "Festliga tårtor" av Alice Lindberg. Det finns många engelska böcker om tårtor men få svenska så jag kunde inte motstå att köpa den här. Boken innehåller några grundläggande recept och visar hur man fyller, spacklar och täcker en tårta. Den har flera "steg för steg"-beskrivningar på modelleringar och många biler med beskrivningar på hur en tårta kan se ut.

5 kommentarer:

  1. Precis, som du säger - det är roligt med en svensk bok! :)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en bra bok. Funderar på att köpa en sån! :)

    SvaraRadera
  3. Steg för steg är helt perfekt för mig som annars mest gör frysta tårtor. Tack för tipset!

    Har tilldelat dig en award på min blogg :)

    SvaraRadera
  4. Jag har också den boken, tycker den är jättebra! Synd att det inte finns fler svenska böcker med tårtor!

    SvaraRadera