måndag 3 oktober 2011

Bakglädje i september

I september har det inte blivit så många inlägg vilket beror på att det har varit fullt upp med annat än bakning här hemma. Några inlägg blev det ändå och av dessa har jag några favoriter. Här kommer det jag tycker har varit bäst på bloggen under september månad.


ÄPPELTÅRTA
Den här tårtan blev otroligt god samtidigt som jag tycker att den blev väldigt läcker med de torkade äpplena uppepå. Vill man inte göra en hel tårta kan man baka bara själva kakan som smakar härligt av äpplen, kanel och mandel. Jag testade att prova en ny teknik när jag spritsade tårtan. Du kan läsa mer om tårtan här.



VETESCONES
Ni måste testa dessa scones, de är så goda. Perfekta att bara röra ihop och passar både till frukost, lunch eller kvällsfika. Det är ägg i smeten (kan uteslutas) som gör att sconesen inte blir så smuliga. Du kan läsa mer om dessa scones här.



MODELLERAD BLIXTEN MCQUEEN
Det var länge sedan jag modellerade något (senast var den här cake toppern). Min son Algot hade barnkalas och han hade önskat sig en tårta med Blixten McQueen och det fick han självklart. Du kan läsa mer om den här tårtan här.


3 kommentarer: